معرفی بهترین وکلای ایران

  • ۰
  • ۰

مبایعه نامه مانند مابقیه عقود قانونی ممکن است دچار مشکل شده و طرفین قرارداد به استناد مبایعه نامه ای که تنظیم نموده به دادگاه مراجعه کرده و دعویی را در دادگاه مطرح کنند اما سوال اینجاست که اعتبار مبایعه نامه در دادگاه چقدر است؟ در جواب این سوال باید گفت در برخی مواقع ممکن است مبایعه نامه به صورت دست نویس میان طرفین تنظیم شود و یا نیز ممکن است طرفین یعنی خریدار و فروشنده به مشاورین املاک مراجعه کرده و در آنجا این قرارداد را امضاء نمایند، در اینجام ممکن ابهامی در موضوع ارزش قانونی مبایعه نامه برایتان پیش آید، اما باید بدانید که در هر صورت یعنی چه دست نویس و یا مبایعه نامه املاکی به دلیل اینکه مبایعه نامه یک سند عادی به شمار می رود دارای ارزش بوده و می شود در دادگاه به آن اتکا کرد.

همچنین اعتبار مبایعه نامه در دادگاه به شرایط صحت قرارداد نیز بستگی دارد، از این شرایط می توان به رضایت طرفین قرارداد، و شایستگی آنها در هنگام بستن قرارداد اشاره کرد. ایضاً لازم به ذکر است که در صورتی که مبایعه نامه به صورت عادی تنظیم شده باشد در دادگاه نیز ارزش سند عادی را دارد و طرف مقابل به راحتی می تواند سند را انکار کرده و اعدای جعل قرارداد را داشته باشد.

قانون جدید مبایعه نامه

 

 

سلام به  دوستان عزیزم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مقاله مبایعه نامه املاک باوب سایت ما همراه باشید 

  • ۰۳/۰۲/۱۶
  • مرضیه اسلامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی